divendres, 12 de maig del 2017

Escola d'estiu 1992 - 2

CURS 3.2.1/7
ELEMENTS I FETS POTENCIADORS DE LES RELACIONS PERSONALS DINS EL CLAUSTRE DE MESTRES.
(La currícula com a pretexte)

1.- Elements i fets potenciadors. El mànec.

    Tots coneixem la sensació de depressió profunda que ens entra quan veiem que la nostra feina no serveix de gran cosa, que només tiren quatre nens de cada classe, que a la resta se la bufa i que tenen més credi­bili­tat entre els i les alumnes les bajanades de les Mamachicho que les nostres explicacions. A més, les reunions avorreixen, i les entrevistes amb pares i mares destrempen. Quan s´arriba a aquest punt, cal que els claustres siguin ca­paços de trobar elements dinamitzadors i catalèptics que om­plin d´entusiasme els seus membres i els aportin una raó més per a viure, a més de la de saber si apareixen tots els del programa del Lobatón.

     Nosaltres, com a membres responsables de la comunitat educativa, i des de la nostra experiència professional, us proposem de fer el centre de les vostres vides pedagògiques un objecte ben curiós: un mànec. Cal que provingui d´una cafetera vella, un pot en desús o una paella rebregada. Si treballeu a una escola pija de la Bonanova podeu utilitzar un mànec de raqueta, encara que no sigui massa ortodox.

     Un cop aconseguit el mànec, l´activitat que proposem és la següent: es tracta de què un membre poca-solta del claustre l'agafi i el dipositi entre els objectes personals (bolso, butxaca, maletí, cartera...) d´un altre membre del claustre, a ser possible igual de poca-solta o més, sense que el des­ti­na­tari no se n´a­doni. Quan aquest, de forma casual, tro­bi el mànec, el mos­trarà tot cofoi a la con­currència, que aplaudirà curulla de joia. Cal posar el mànec de nou en circulació el més aviat possible. S´admeten variants, com enviar el mànec per correu, ama­gar-lo a la màquina multicopista, al disc dur de l´ordinador, etc... En aquestes últimes variants, la repa­ració anirà a compte de qui el trobi. Això fa el joc més interessant.  
    
     Cal que el mànec no es pugui confondre fàcilment amb un penis (una po­lla), per a evitar situacions violentes o d'enve­ja. Hi ha gent que no sap apreciar la subtil di­ferència entre erotisme i pornografia. Nosaltres tampoc, ni falta que fa. El mànec és un dels molts objectes que poden anar passant de mà en mà. N´oferim un llistat alterna­tiu:

     - La maneta de la porta del pati.
     - El llibre d´actes del claustre.
     - Un termòmetre del laboratori.
     - Una cinta de vídeo que parli de la fil.loxera.
     - El RRI.
     - Etcètera.

     Hi ha una condició "sine qua non" per a què la teràpia tingui èxit, i és impedir que hi participi alguna persona ex­cessivament­ responsable que trenqués la cadena i llencés l'ob­jecte a les escombraries. En última instància, es podria rei­niciar la teràpia passant la bossa de les escombraries, però és poc pràctic. A més, per la olor de seguida se sabria qui la porta.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada